dinsdag 15 mei 2007

Dag 1: Leuven


He onze eerste dag zit er al op.
Vertrokken in Kapellen bij Fraukje richting de Jasper, waar we reeds door de uitwuivers werden ontvangen.
Vandaar naar den Berten thuis waar we op straat werden ontvangen door de paparazzi.
Nog een emotioneel afscheid aan de academie van Fraukje.
Nu richting Leuven, de Jasper ramt nog efkes een kamionet.
Door de modderige Hoobookse polder door smalle leuke bosweggetjes heb ik door ne te zwaar gepakte fiets nog nen boom geramd.
In Schelle hadden we al panne, kabel voor derajeur Berten gesprongen repareren.
Door Mechelen gefietst langs het fort waar we al eens eerder hadden gezwommen.
Via de Leuvense vaart naar Leuven gefietst langs prachtige weiden, bloemen, reigers en eendjes.
Eens vertrokken en weer nen bos kakker geworden.
In Leuven een zware beklimming gedaan, pff nog veel oefenen.
Bij Lauwerientje aangekomen na 82 km en 4.15 u fietsen (rit tijd), een pizzake gebakken.

Alle een verslag van elke dag kunde nie verwachte ze
den Jasper en den Berten.

8 opmerkingen:

Hannes zei

een verslag van elke dag kunde nie verwachte ze

Een verslag zonder schrijffouten precies ook niet :P (heb wat foutjes er uit gehaald)
Als er in België op 1 dag al zoveel gebeurt wordt da nog een interessante reis!

Anoniem zei

Mooie kleurrijk blog. Nu kunnen we jullie goed volgen!
Gisteren kreeg ik een afgedankte mountainbike in perfecte staat. Nog een beetje smeren en ik kan ook mijn stramme spiertjes gaan oefenen, want ik wil niet onderdoen hoor. Alhoewel, zo zot als jullie..., dat zit er bij mij niet meer in. Hopelijk geraken jullie de bergen over!
Fraukje had een slaaploze nacht, want ze miste jullie wel erg. Maar ondertussen is ze weer vol goede moed. Kus, Mieke.

Anoniem zei

Hé mannekes,
ge hebt elle stalen ros nog niet helemaal onder controle hé.
Goe oefenen zodat de Ardennen een peulschil wordt. Zoef de herten maar voorbij of de auto's want jullie halen volgens Levi al 58 km /u.
De 2 Timmen van de ligfietsen wensen jullie een spannende reis met weinig fietsbrokken.

Fraukje zei

Ela lieve schat en beste weerwolf!
Blijkbaar raaktte het afscheid a d academie niet enkel ons. Buitenstaanders waren ook diep geraakt en moesten ook enkele tranen laten...
Ze hebben me hier al serieus doen verschieten door me wijs te maken dat Bertens halsketting was afgebroken. De parel lag in de vogelkerslaan en ze konden me het bewijs geven. Gelukkig was het uiteindelijk een veel te gelijkend exemplaar van een rozenbottel!
Ik stuur jullie vanavond nog de lijst met dorpjes door en er zal een schetsboekje klaarliggen in Carcassonne!
Veel liefs en een deugddoende recuperatie van jullie verharde spieren!
Lukt het qua zadelpijnen? of moeten we de naam van de blog vernieuwen ;)

Lauwerientje zei

En, hoe vlot den tocht? Ik hoop dat de mensen nog niet in bochtjes rond jullie lopen voor de geurtjes die uit jullie mond komen want ik heb op mijn bureau, netjes in een plastic zakje jullie tandenpoetsgerief gevonden. Erg goede tandpasta trouwens... Hij zal wel op zijn tegen dat jullie terugkomen.

Veel fietsplezier!En tof dat ik jullie nog gezien heb.
Lauwerientje

Anoniem zei

Geweldig, ik heb op mijn buro jullie wc papier (200 rolletjes netjes ingepakt) staan, ik hoop dat je je handen achteraf wast. Het zal wel op zijn tegen dat jullie terug zijn hoor geweeldig

Anoniem zei

hey berten

ge staat in't groot op ons bureaublad, en hier thuis is er al een soort van rouwactie begonnen. Op die foto van u zit er wel iets zwarts tusse uw tanden, wat we snel hebben verwijderd met iPhoto

missende groetjes

familie engels (anoniem omdat we ik nog geen account heb) (ik=levi)

Anoniem zei

Anoniem gij gaat ook nooit nen opera zanger worden ze want ge kunt ook op overig klikken en daar nen naam invullen maarja dat is iets dat enkel de echte groten zoals jan smit en helmut lotti enzo zullen bereiken